Ik ben verliefd

18 maart 2016 - Havana, Cuba

Tot over mijn oren, totaal verliefd. Vlinders, kriebels, alles. En dat nog wel op een land. Wat is Cuba onwijs leuk. Ik wil eigenlijk ook niet doorreizen, maar helaas kun je er als niet Cubaan maar 30 dagen legaal verblijven. Uiteraard zijn er omleiding om het systeem, maar Peru wacht. Ik kom in ieder geval snel terug. En dan met een beetje meer Spaanskennis. Hoewel handen en voetentaal ook het leven een stuk meer kleur geeft:). Je wordt er creatief van.
Op zich begon dit avontuur vrij rustig. Zoals een achtbaan gingen we langzaam vooruit, niet wetend wat er zou komen. Een bank zoeken kosten 2 uur. Aan de beurt komen in deze bank kost 2 uur. Een busticketverkooppunt zoeken kost 2 uur. Of de bus ook daadwerkelijk komt ga je je bij de bushalte ook maar afvragen. Ik kan je zeggen dat je er heeeeel tranquillo van wordt. Bij ons ging de bewegingssnelheid ook tien tandjes omlaag en we waren al blij dat we in iedergeval 1 ding(geld, slaapplaats of etc) hebben gecheft per dag. Je accepteerd het, doe je dat niet dan wordt het een uitputtingslag. Wat een verschil met Nederland! Heerlijk. Na een het water testen in Havana(en dus de nodige CUC gescoord te hebben) starten we in het ogenschijnlijke rustige Viñales. Bergen die als ijsbolletjes op de aarde zijn gevallen en overal waar je kijkt tabak en paarden. Als je al niet tranquillo bent na Havana, wordt je het hier wel. Veel meer dan een beetje boeren lijkt er niet te gebeuren hier. Uiteraard doen we de gewoonlijke toeristen dingen, zoals paardrijden, cohiba's roken in een droogschuurtje en fietsen door de bergen. Maar het echte feest begint natuurlijk savonds.
Wordt vervolgd(in Peru met meer internet).
Wiz Khalifa, Snoop Dogg: Young, wild en free.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nienke:
    18 maart 2016
    Klinkt geweldig Carmen! Geniet er van! xx
  2. Bert:
    18 maart 2016
    Hey Che (Guevarra)! leuk verhaal. Ik snap precies wat je bedoelt. Veel plezier verder
  3. Jolien:
    19 maart 2016
    Jaaa de salsa bar in vinales is the best! Enjoy de mojito's!
  4. Monika:
    20 maart 2016
    Jaaaa- ook wij willen graag nog een keer terug en dan met meer tijd voor alles!
    Geniet ervan . . .
  5. Simone:
    22 maart 2016
    Wat leuk allemaal, lieve Carmen! :) Geweldig dat je zo geniet!! ...verliefd nog wel! Haha :). Ik ben benieuwd wat je in Peru allemaal gaat beleven :). We missen je bij de lunch! Blijf genieten!!
  6. Lisa:
    24 maart 2016
    Carm!
    Wat goed omschreven.. verliefd ja.. zelfs hier in Nederland, nu zo'n vijf dagen terug, is het gevoel nog niet weg. Elke avond in mijn slaap beleef ik weer hele avonturen in Cuba. Sommige herbeleef ik andere beleef ik alvast voor de volgende keer! Wat een prachtig land.
    Veel plezier met de volgende avonturen!!
    x Lies